Polecamy
Małgorzata Kowalska 32,00 PLN 47,00 PLN

Crowdsourcing internetowy – pozytywny wymiar partycypacji społecznej. Konteksty – istota... więcej >

Wspieranie rozwoju zawodowego bibliotekarzy: studium przypadku

Data dodania: 01.12.2014

Wspieranie rozwoju zawodowego bibliotekarzy: studium przypadku

Realizacja programów rozwoju zawodowego, wprowadzanych w celu doskonalenia wiedzy i umiejętności pracowników, wspierania rozwoju ich kariery zawodowej i poprawy jakości usług bibliotecznych, jest stałą i unormowaną, ale niezbyt dobrze udokumentowaną praktyką bibliotek szkół wyższych w Stanach Zjednoczonych. Aby przybliżyć metody i procedury tworzenia efektywnych programów szkolenia pracowników i wspierania ich awansu, z wykorzystaniem zróżnicowanej tematyki i formatów nauczania oraz metod oceny potrzeb szkoleniowych pracowników i skuteczności realizowanych projektów edukacyjnych, w artykule omówiono misję, zadania i wieloletnią działalność komisji rozwoju zawodowego bibliotek Central Michigan University (CMU).

W badaniu wykorzystano dokumentację działalności tej jednostki, prowadzonej od 2011 r. Przeanalizowano ją, by ustalić wzory rozwoju trwałych, dynamicznych i przynoszących zakładane wyniki strategii oraz wykorzystania sondaży jako narzędzi umożliwiających trafną identyfikację potrzeb personelu i ewaluację efektów prowadzonych działań.

Czytaj całość.

Źródło: BABIN 2.0


Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP