Polecamy
Ewelina Palian-Kobiela 35,00 PLN

1024x768 Normal 0 21 false false false... więcej >

Konkurs TRZY/MAM/KSIĄŻKI

Data dodania: 23.06.2015

Konkurs TRZY/MAM/KSIĄŻKI

Zapraszamy na konferencję prasową Instytut Książki, na której ogłoszony zostanie nowy konkurs! TRZY/MAM/KSIĄŻKI. Konferencja odbędzie się 25 czerwca, o godz. 11, w barze Studio, PKiN, Pl. Defilad 1.

Konkurs TRZY/MAM/KSIĄŻKI ogłaszamy, bo jako rządowa agenda od kilku lat odpowiadamy za rozwój i promocję czytelnictwa. A „czytelnictwo” zaczyna się od kołyski, na długo przed dniem, w którym dziecko zacznie samodzielnie składać litery. Zanim wychowamy krzepkiego mola książkowego, przeprowadzamy go przez fazę czytelniczej poczwarki: oto malec mamle i oblizuje pierwszą lekturę, hipnotycznie wpatruje się w książkowy obrazek i do znudzenia powtarza prostą, rytmiczną frazę. Czytelnik in spe wypróbowuje moc mlecznych zębów na grzbiecie pierwszej książki i testuje wytrzymałość papierowych stron. Zasypia z lepkim policzkiem na okładce. Książka - ten tajemniczy fetysz - niepostrzeżenie staje się ważnym rekwizytem w dziecinnym pokoju. Jest synonimem bliskości i zabawy, bezpieczeństwa i intymnego porozumienia w ramionach rodzica. Związane z książką nawyki i rytuały tworzą osobliwy szyfr, który spaja i cementuje klan czytelników (czyli wtajemniczonych). Książka rozwija umysł i emocje, zakorzenia w kulturze, formuje język i społeczne talenty dziecka. Chcemy, żeby tak właśnie było!

Celem konkursu TRZY/MAM/KSIĄŻKI jest wyłonienie czytelniczego „trójpaku” -zestawu trzech książeczek, które rosnąć będą wraz z dzieckiem, od noworodka po przedszkolaka. Tak jak odżywki i pieluchy przypisane są do wieku malca, tak i książki powinny odpowiadać rosnącym umiejętnościom dziecka. Czytelnicza „wyprawka” niechby była stałym elementem niemowlęcego ekwipunku, równie ważnym jak pielęgnacyjne akcesoria, którymi krewni i znajomi zwykli obdarowywać młodych rodziców. Liczymy na to, że pomysłowość i uroda wyłonionych w konkursie książek stanie się „wzorcem z Sevres” dobrego smaku edytorskiego, punktem odniesienia dla dostarczycieli kultury dedykowanej najmłodszym. 

Źródło: IK


Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP