Polecamy
21,00 PLN 45,00 PLN

Autorom zebranych w tomie tekstów przyświecał cel przypomnienia wartości, znaczenia i roli... więcej >

Wizualna metamorfoza SBP - jest nowe logo!

Data dodania: 01.07.2011

Wizualna metamorfoza SBP - jest nowe logo!

Lekkie, błękitne, rozwiane kartki i prosta czcionka czyli logotyp Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich w nowoczesnej odsłonie. To jeden z wiodących elementów nowej identyfikacji wizualnej, którą dla organizacji przygotowało Vivid Studio. Logo powstało w oparciu o ankietowe badanie opinii członków SBP z zespołu pracującego nad wizerunkiem Stowarzyszenia. Dostrzegli oni mankamenty starego znaku, jednak podkreślali przywiązanie do kolorystyki (odcienie błękitu) oraz motywu książki.

Nowe logo autorstwa Magdaleny Konik jest zgodne z aktualnymi tendencjami, świeże. Poza logotypem SBP powstały – wszystkie oparte o ten sam motyw i kolorystykę – znaki dla Wydawnictwa oraz portalu sbp.pl. Przygotowana równolegle identyfikacja wizualna obejmuje wzory materiałów wykorzystywanych w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej: wizytówki, papier firmowy, etykiety, czy slajdy do przygotowania prezentacji w programie Power Point. Wśród projektów jest także wzór ekologicznej torby bawełnianej – ten pierwszy gadżet z nowym logo jest już dostępny.

Po raz pierwszy Stowarzyszenie dysponuje również Księgą Znaku oraz Identyfikacji Wizualnej opisującą zastosowane kolory, czcionki oraz wiodący motyw graficzny. Osobną stronę poświecono genezie znaku, który przywołuje skojarzenia z rozchyloną książką, magazynem, sugeruje interakcję czytelnika z książką (dłoń przewracająca stronice), nawiązuje do – wykorzystywanego w panelach dotykowych – motywu odchylania rogu kartki. W księdze znajdują się też zasady stosowania logotypów w różnych wariantach, opisy pozostałych elementów oraz proste, wizualne przykłady, jak korzystać z materiałów.

Zasady i wzory ujęte w Księdze Znaku oraz Identyfikacji Wizualnej wprowadzamy od 1 lipca. Zarząd Główny SBP ustalił jednak okres przejściowy, co oznacza, że na wymianę wszystkich materiałów, struktury SBP mają czas do 15 września br.

Wdrożeniu nowej Identyfikacji Wizualnej towarzyszyć będzie seria szkoleń z zakresu komunikacji dla poszczególnych struktur SBP. Pierwsze spotkania z Zarządem Głównym oraz Przewodniczącymi Okręgów już się odbyły. Kolejne tegoroczne szkolenia zostały zaplanowane w: Olsztynie, Rzeszowie, Szczecinie, Wrocławiu, Poznaniu i Toruniu. Zajęcia poprowadzi Agata Szczotka-Sarna (firma PR Partner), specjalista w zakresie komunikacji wewnętrznej, która będzie służyć pomocą we wdrażaniu nowej Identyfikacji Wizualnej SBP. Kontakt: tel. 530 623 700
 




Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP