Polecamy
Agnieszka Chamera-Nowak 37,00 PLN

Agnieszka Chamera-Nowak wykonała dużą pracę, mającą na celu wprowadzenie do obiegu naukowego nowych... więcej >

FunEnglish w bibliotece

Data dodania: 07.10.2011

FunEnglish w bibliotece

Kto może wziąć udział w projekcie? W "FunEnglish w bibliotece" mogą wziąć udział wszystkie biblioteki publiczne w Polsce, wyposażone w przynajmniej jeden komputer podłączony do Internetu. Każda biblioteka może otrzymać bezpłatny dostęp do kursu e-learningowego na portalu Funenglish.pl na wszystkich stanowiskach komputerowych.

Dostęp ten biblioteka uzyska do 31 października 2012 roku, ale z możliwością automatycznego przedłużenia na kolejne lata.

Na czym polega kurs? Kurs polega na połączeniu najnowszych technologii z tradycyjnym nauczaniem. Składa się z ponad 60 gier edukacyjnych, setek filmów, piosenek, "foto-lekcji" i ćwiczeń opracowanych przez ekspertów. Dzieci w świecie FunEnglish.pl przeżywają przygody wraz z bohaterami gier i filmów i uczą się bezpośrednio od native speakerów!

Kurs wykorzystuje metodę immersion, polegającą na zanurzeniu w języku angielskim. Jest to szczególnie istotne, ponieważ polskie dzieci nie mogą stale komunikować się po angielsku w domu i w szkole. FunEnglish.pl tworzy takie sytuacje komunikacyjne. Sprawia, że dzieci mówią i myślą w języku angielskim, dzięki czemu postępy w nauce są znacznie szybsze niż w tradycyjnych metodach nauczania.

Kto i jak może skorzystać z kursu? Każde dziecko, które przyjdzie do biblioteki, będzie mogło skorzystać z kursu FunEnglish.pl samodzielnie. Dokładnie tak, jak na co dzień korzysta z gier komputerowych.

Jak może wyglądać kurs w bibliotece? Biblioteka nie musi organizować żadnych specjalnych zajęć, a bibliotekarka znać języka angielskiego, aby wziąć udział w projekcie!

Rola bibliotekarki i bibliotekarza będzie polegać przede wszystkim na "kierowaniu ruchem". Warto np. wyznaczyć czas, kiedy komputer lub komputery są zarezerwowane dla uczestników kursu. Ogromną pomocą dla dzieci będzie prowadzenie przez bibliotekę "rejestru postępów w nauce", ponieważ na jednym komputerze z kursu może korzystać bardzo wiele dzieci, a nie ma możliwości elektronicznego zapisywania efektów ich nauki. Oznacza to, że siadając do komputera dziecko nie powróci automatycznie do ostatniego wykonanego zadania - będzie musiało zapamiętać, w którym miejscu zakończyło naukę. I w tym właśnie może pomóc "rejestr" prowadzony przez bibliotekę.

Oczywiście każda biblioteka, która zechce, będzie mogła rozbudowywać swoje działania – np. jeżeli posiada więcej komputerów, będzie mogła zorganizować kurs lub dodatkowe zajęcia w większych grupach.

Więcej szczegółów na stronie Programu Rozwoju Bibliotek:
http://www.biblioteki.org/pl/wiadomosci/czytaj/1543

Źródło: PRB


Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP