Polecamy
35,00 PLN

Publikacja obejmuje kronikarski zapis zaledwie pięcioletniego, ale jakże bogatego w wydarzenia okresu,... więcej >

Koalicja Otwartej Edukacji o cyfrowej szkole

Data dodania: 03.02.2012

Koalicja Otwartej Edukacji o cyfrowej szkole

1 lutego 2012 roku zakończyły się konsultacje społeczne ogłoszone przez Ministerstwo Edukacji Narodowej 20 stycznia 2012 roku w związku z programem rządowym „Cyfrowa Szkoła”. Swoje stanowisko Koalicja Otwartej Edukacji przesłała do przedstawicieli rządu odpowiedzialnych za kształt przyszłej Cyfrowej Szkoły: Minister Edukacji Narodowej Krystyny Szumilas, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej Joanny Berdzik, dyrektorki Departamentu Programów Nauczania i Podręczników w MEN Małgorzaty Szybalskiej, Ministra Administracji i Cyfryzacji Michała Boniego, Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji Igora Ostrowskiego, Wiceprzewodniczącego Rady Informatyzacji Alka Tarkowskiego oraz do wiadomości pracowników Ośrodka Rozwoju Edukacji odpowiedzialnych za rozwój portalu Scholaris.

Koalicja zgadza się z przedstawionym w projekcie programu „Cyfrowa Szkoła” całościowym podejściem do cyfryzacji polskich szkół. Jednak w przedłożonych do konsultacji dokumentach posiada braki i problemy, które mogą utrudnić realizację programu lub osłabić jego efekty. W opinii Koalicji dokumenty te nie wdrażają w pełni zasady otwartości, która w trakcie prac nad programem „Cyfrowa szkoła” została przyjęta jako zasada podstawowa.

Zwrócono uwagę na 5 głównych obszarów łączących się z kształtem Cyfrowej Szkoły: 

  1. Otwarte zasady licencjonowania zasobów.
  2. Technologiczna dostępność zasobów.
  3. Dostępność materiałów i technologii dla osób niepełnosprawnych.
  4. Rola i sposób modernizacji portalu Scholaris.
  5. Funkcjonalność szkoły cyfrowej.

Pełny tekst stanowiska dostępny na stronie Koalicji Otwartej Edukacji.

Źródło: Koalicja Otwartej Edukacji


Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP