Polecamy
Katarzyna Biernacka-Licznar 25,00 PLN 41,00 PLN

Rozprawa jest pierwszym syntetycznym rozpoznaniem recepcji włoskiej literatury dziecięcej w Polsce. Z... więcej >

Książki od sieci McDonald’s

Data dodania: 21.01.2013

Książki od sieci McDonald’s

Sieć fastfoodów rusza z nową kampanią. Do końca 2014 roku ma zamiar rozdać brytyjskim klientom wraz z zestawami Happy Meals 15 mln książek dla dzieci, zarówno powieści, jak i pozycji popularnonaukowych.

Kampania, która zaczęła się 9 stycznia, nosi nazwę „Happy Readers” i nawiązuje do podobnej akcji sprzed roku. Przez pięć tygodni do zestawów Happy Meals sprzedawanych w UK dołączone zostaną książeczki o takich tytułach, jak „Gwiazdy i Planety”, „Wielkie koty” czy „Oceany”.

Badania wykazują, że istnieje wyraźny związek między posiadaniem książek i przyszłością dzieci. To niepokojące, że jedno na troje dzieci w Wielkiej Brytanii nie posiada żadnej książki, a połowa tak naprawdę nie czerpie przyjemności z czytania. Inicjatywy takie jak kampania McDonald’s odgrywają ważną rolę w trafianiu z książkami w ręce dzieci oraz inspirowaniu rodzin do wspólnego czytania - powiedział Jonathan Douglas, dyrektor National Literacy Trust.

W tym przypadku wspólne czytanie wydaje się szczególnie wskazane. Jak wyliczają naukowcy, aby spalić jednego hamburgera niezbędne są 2,5 godziny czytania na głos.

Źródło: Rynek książki


Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP