Polecamy
37,00 PLN

W kolejnym piętnastym tomiku serii „Bibliotekarze Polscy we Wspomnieniach... więcej >

Jak odnieść sukces na Facebooku?

Data dodania: 31.01.2013

Jak odnieść sukces na Facebooku?

Zapraszamy do lektury kolejnego artykułu na ngo.pl poświęconego promowaniu swojej organizacji na Facebooku. W poprzednich artykułach opisane zostały funkcjonalności serwisu społeczościowego. Tym razem zaprezentowano krótkie porady, jakie działania warto podejmować, a jakich nie - aby organizacja z sukcesem zaistniała w serwisie społecznościowym.

Co robić?

  1. Jeśli twoja organizacja zdecyduje się na prowadzenie strony na Facebooku, ustalcie, kto będzie za nią odpowiadał. Warto mieć jedną lub dwie osoby, które między siebie rozdzialają zadania związane z publikowaniem, odpowiadaniem na komentarze, śledzeniem ruchu.
  2. Sprawdzaj regularnie statystyki, obserwuj swoją publiczność i zobacz, z kim rozmawiasz. Warto poświęcić temu chociaż 10-15 min dziennie.
  3. Pamiętaj, że wpisy można przygotować wcześniej i zaprogramować datę publikacji, wybierając ikonę zegara w polu wpisu.
  4. Publikuj różne treści – raz artykuł, raz ciekawostkę, raz informację o tym, co u ciebie w organizacji, a może spróbuj zorganizować konkurs? Takie działania zainteresują twoich fanów i sprawią, że zapamiętają twoją stronę.
  5. Odpowiadaj na pytania od fanów zamieszczane na twojej stronie. Dziękuj za miłe słowa, odpowiadaj na trudne komentarze. To twoja przestrzeń w której musisz być obecny/obecna.
  6. Przeglądaj blogi na temat mediów społecznościowych (często blogi są prowadzone przez fimry, które oferują usługi PR na Facebooku) – w poszukiwaniu inspiracji i informacji na temat zmian wewnątrz Facebooka.
  7. Próbuj nowości – reklamy, promowanie postów. Każde z tych narzędzi możesz wykorzystać raz, a potem sprawdzić jakie przyniosło efekty. Jeśli efekty są zgodne z oczekiwaniami – może warto pomyśleć nad wykorzystaniem tego narzędzia?

Czego nie robić?

  1. Nie klikaj „Lubię to!” pod swoimi własnymi zdjęciami i postami. Lepiej nie mieć żadnych „lajków”, niż serię zdjęć lubianych tylko przez siebie. Czytelnicy to widzą i zwracają na to uwagę.
  2. Nie prowadź wyłącznie autopromocji. Strona na Facebooku to nie tylko miejsce na dokumentację działalności twojej organizacji. Pisz o tym, co robią twoi partnerzy albo organizacje pracujące w podobnej tematyce. Oznaczaj je wykorzystując @ w postach i komentarzach. Buduj relacje.
  3. Nie publikuj za często – jeden wpis dziennie powinien w zupełności wystarczyć.
  4. Gdy zadano ci pytanie lub zaadresowano komentarz – nie milcz. To najgorszy błąd prowadzenia stron i innych sposobów komunikacji w serwisach społecznościowych.
  5. Nie usuwaj niepochlebnych komentarzy – jeśli już twoja organizacja prowadzi publiczną przestrzeń do dyskusji w postaci strony na Facebooku, to staje się otwarte na pozytywne i negatywne komentarze. Odpowiedz, ale nie usuwaj. 

Źródło: ngo.pl


Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP