Polecamy
85,00 PLN

Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE... więcej >

„Kompetencje informacyjne młodzieży” oczami Czytelnika

Data dodania: 25.02.2013

„Kompetencje informacyjne młodzieży” oczami Czytelnika

Zapraszamy Państwa do lektury recenzji książki Justyny Jasiewicz pt. „Kompetencje informacyjne młodzieży”, którą nadesłała Pani Monika Piłka w ramach akcji „Książka za recenzję”.

Autorka publikacji „Kompetencje informacyjne młodzieży” na podstawie ogólnodostępnych badań społecznych oraz własnych badań ilościowych udowadnia, że nowe technologie obecne są w życiu zarówno młodzieży, jak i dorosłych. Podkreśla, że młodzi ludzie, należący do Google generation, poziomem swoich kompetencji informacyjnych (które w jednym z rozdziałów definiuje) przewyższają swoich starszych kolegów, a także rodziców i nauczycieli. Nie zapomina także o problemie „kopiuj-wklej”, który jest zmorą współczesnej szkoły.

Dzięki zamieszczonemu porównaniu programów nauczania w Niemczech, Wielkiej Brytanii i Polsce książka staje się bezcennym fundamentem do prac nad przyszłymi zmianami programów kształcenia.

Książka Justyny Jasiewicz pozwala poznać zakres kompetencji informacyjnych młodych ludzi – zarówno z wyników zamieszczonych przez autorkę, ale również dzięki ankiecie gotowej do badań we własnym środowisku; a także zrozumieć, dlaczego możliwości Internetu są dla nich tak naturalne, jak lodówka w kuchni.

Polecam publikację każdemu, kto na co dzień uczestniczy w kształceniu kompetencji informacyjnych nie tylko młodzieży, ale i osób dorosłych. Interesująca lektura dla nauczycieli i bibliotekarzy, a także rodziców, którzy nie zawsze potrafią zrozumieć przywiązanie swoich dzieci do sieci.

nad. Monika Piłka

Książka za recenzję

Recenzja została nadesłana w ramach facebookowej akcji „Książka za recenzję”. Wszystkich zainteresowanych otrzymaniem wydawnictw Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich zapraszamy do śledzenia naszego profilu:
https://www.facebook.com/StowarzyszenieBibliotekarzyPolskich 


Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP