Polecamy
Sarah Skumanov
11,00 PLN 25,00 PLN
Manga dostępna jest na polskim rynku od drugiej połowy lat 90. ubiegłego wieku. Obecnie wydawcy mangi w... więcej >
Halina Mieczkowska
28,00 PLN
… należy skonstruować odpowiednio rozbudowany schemat opisu bibliograficznego, który by przede... więcej >
35,00 PLN
„Praca pt. Język Haseł Przedmiotowych Biblioteki Narodowej: od analizy dokumentu do opisu... więcej >
Andrzej Buck, Monika Simonjetz, Dawid Kotlarek
35,00 PLN
Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE... więcej >
17,00 PLN 42,00 PLN
Książka dostępna w serwisie IBUK Niezwykle dynamiczny rozwój komputerowych technologii... więcej >
25,00 PLN
Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE... więcej >
49,00 PLN
Laureat Nagrody Naukowej SBP im. Adama Łysakowskiego za rok 2019 Publikacja zbiorowa Mai... więcej >
35,00 PLN
Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE... więcej >
12,50 PLN
Od Redaktora
Kwietniowy numer „Bibliotekarza” zawiera teksty nawiązujące do ważnych,... więcej >
50,00 PLN
Publikacja Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich przeszłość i teraźniejszość 1917-2017 dokumentuje... więcej >
Warsztaty „Literatura, jako narzędzie terapeutyczne i edukacyjne” - biblioterapia III stopnia, 12-13 grudnia 2017 r., Warszawa
Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich zaprasza na warsztaty III stopnia z zakresu biblioterapii, pt.: „Literatura, jako narzędzie terapeutyczne i edukacyjne”, które odbędą się w dniach 12-13 grudnia 2017 r. w Pedagogicznej Bibliotece Wojewódzkiej w Warszawie, ul. Gocławska 4.
Szkolenie adresowane jest przede wszystkim do bibliotekarzy, nauczycieli, pedagogów, psychologów dziecięcych, którzy ukończyli kursy I i II stopnia biblioterapii, a także do osób, które posiadają podstawową wiedzę na temat możliwości wykorzystania odpowiednio dobranych tekstów stosowanych w edukacji, terapii oraz profilaktyce zdrowia dzieci i młodzieży. Uczestnicy, którzy oprócz certyfikatów SBP chcą uzyskać zaświadczenie o ukończeniu kursu III stopnia biblioterapii wydane przez Polskie Towarzystwo Biblioterapeutyczne z siedzibą we Wrocławiu proszeni będą o przygotowanie własnych programów biblioterapeutycznych. Szkolenie dwudniowe rozwija umiejętności samodzielnego prowadzenia zajęć z zakresu biblioterapii, stosowania różnorodnych metod i technik pracy aktywizujących czytelnika, także o specjalnych potrzebach edukacyjnych (dotkniętych ADHD, autyzmem, zaburzeniami psychicznymi i in.).
Prowadzący: dr Wanda Matras-Mastalerz, adiunkt w Instytucie Nauk o Informacji Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie, certyfikowany biblioterapeuta Polskiego Towarzystwa Biblioterapeutycznego we Wrocławiu, kierownik Zespołu ds. Badań nad Książką w ramach Ośrodka Badań nad Mediami UP w Krakowie.
Koszt uczestnictwa w warsztatach wynosi 300 zł + VAT (10% zniżki dla członków SBP). Koszt obejmuje udział w szkoleniu, materiały warsztatowe, konsultacje z trenerem, certyfikat SBP, zaświadczenie PTB, catering.
Szkolenie odbędzie się w dniach 12-13 grudnia 2017 roku w następujących godzinach:
- 12 grudnia
- rejestracja 11.00 - 11.30
- szkolenie 11.30 - 16.30
- 13 grudnia , szkolenie 9.00 - 14.00
Agenda:
12.XII.2017 r.
- Biblioterapia w procesie kształtowania wartości, postawy szacunku wobec siebie i innych. Promowanie poprzez literaturę wartości moralnych: uczciwości, prawdomówności, odpowiedzialności, życzliwości, sprawiedliwości, mądrości i in.
- Potencjał terapeutyczny metafor w utworach literackich (prozie i poezji). Procesy identyfikacji, projekcji, kompensacji, modelowania, racjonalizacji i fantazjowania w pracy z tekstem.
- Stymulacyjna i korekcyjna funkcja biblioterapii. Biblioterapia w pracy z osobami dyslektycznymi, z zaburzeniami uwagi, lateralizacji i ADHD oraz osobami niepełnosprawnymi i borykającymi się z problemem depresji.
- Techniki biblioterapeutyczne zmierzające do uaktywnienia intelektualnego uczniów. Metody stymulacji pamięci i procesu koncentracji oraz rozwoju intelektu. Zabawy i ćwiczenia rozwijające procesy myślowe, wnioskowanie, klasyfikowanie oraz wzbogacające wiedzę ogólną.
13.XII.2017 r.
- Biblioterapia w pracy z osobami ze spektrum autyzmu. Jak uczyć dzieci z autyzmem „czytania umysłu”? Rola neuronów pamięciowych i neuronów lustrzanych w rozwoju emocjonalnym i uczuciowym ucznia.
- Kreatywne metody pracy z tekstem. Jak zachęcać do czytania młodego czytelnika.
- Biblioterapia w pracy z seniorami, dobór tekstów i metod pracy. Mądrość życiowa „lekcji długowieczności” Dana Buettnera.
- Prezentacja scenariuszy i programów zajęć biblioterapeutycznych przez Uczestników. Tworzenie „bazy pomysłów” twórczych form pracy z książką.
- Podsumowanie kursu z zakresu biblioterapii, rozdanie Zaświadczeń.