„Obszary otwartej komunikacji –
F2F* i ONLINE”

*F2F = Face to face = Twarzą w twarz

Czym jest otwarta komunikacja?

Otwarta komunikacja odwołuje się do różnych form spotkania, czasem przyjmuje postać rozmowy (bibliotekarz i czytelnik), której pretekstem jest książka (informacja). Innym razem odnosi się do komunikacji realizowanej za pośrednictwem systemów informatyczno-komunikacyjnych (otwarte repozytoria, OPAC, serwisy web 2.0, linkowanie). Istotą otwartej komunikacji jest gotowość uczestników do wysłuchania cudzych problemów lub trudnego pytania. To również kwestia stworzenia odpowiedniego środowiska sprzyjającego dobrym relacjom biblioteki i użytkownika.

Czym jest sesja posterowa?

  • To element forum (zjazdu, konferencji, sympozjum), podczas którego prezentowane są postery (plakaty) na określony temat.
  • Autorzy, którzy zdecydują się na wzięcie udziału w sesji obecni są podczas jej trwania tuż przy swojej pracy.
  • Uczestnicy mogą zadawać pytania oraz prowadzić dyskusję nad treścią poszczególnych posterów.
  • Sesja umożliwia swobodną wymianę poglądów.
  • Daje również szanse debiutującym autorom na zaprezentowanie własnych poglądów bez konieczności wygłaszania referatu zza przysłowiowej „katedry”.

Przebieg sesji:

  • Prowadzący przedstawia temat sesji oraz prezentuje tytuły i autorów poszczególnych posterów.
  • Rozpoczyna się właściwa część sesji.
  • Autorzy udają się do swoich stanowisk.
  • Uczestnicy oglądają postery, zadają pytania autorom, rozmawiają o treści posterów.
  • Sesja przenosi się do Internetu.
  • Postery zostają zamieszczone na Portalu SBP oraz w serwisie Slideshare.net

TERMIN SESJI POSTEROWEJ:

pierwszego dnia konferencji (15. września) 
od godz. 16.00 do 16.30, czyli podczas przerwy kawowej


Wytyczne dla autorów:

Dane techniczne posteru:
Format
: B7 (88 x 125 cm)
Orientacja: pionowa
Wersja cyfrowa: format PDF, wielkość pliku do 10 MB
 

Organizator zapewnia wydruk posteru i umieszczenie go na stendach w miejscu konferencji.
 

Ważne terminy:
Nadesłanie projektu posteru (schemat i/lub tekst) w jednym z podanych formatów: TXT, DOC, DOCX, RTF, PDF [formularz do pobrania]: do 31 lipca 2011 r.

Termin nadsyłania wersji elektronicznej plakatu: do 1 września 2011 r.


Kontakt:

Zgłoszenia oraz pytania prosimy kierować do:
Katarzyna Regulska, tel. 61 854 33 55 lub 692 025 755

 

Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Polecamy
Partnerzy