Warsztaty „Czytanie strategią rozumnego inwestowania w przyszłość ucznia”, 21 września 2016 r., Warszawa

Rejstracja rozpocznie sie w godzinach 9.30 - 10.00.

Warsztaty będą trwały w godzinach 10.00 - 15.30 i będą odbywać się według następującego programu:

  1. Czytanie strategią rozumnego inwestowania w przyszłość ucznia w nawiązaniu do priorytetów polityki oświatowej Państwa.
  2. Rozwijanie przez czytanie pięciu obszarów kompetencyjnych: koncentracji, komunikacji, inteligencji emocjonalnej, emocji i odpoczynku.
  3. Książka uczy, bawi, wychowuje - prezentacja różnych form książek (multisensorycznych, e-booków, audio-booków i in.) i możliwości ich wykorzystania w pracy z dziećmi i młodzieżą.
  4. Zaczytaj się zdrowo - czytanie w promocji zdrowia psychicznego uczniów.
  5. Kształtowanie tożsamości pluralistycznej uczniów tj. postawy szacunku wobec wartości innych krajów i regionów. Wykorzystania literatury różnych kultur, narodów, tradycji i religii w procesie edukacji, terapii oraz profilaktyce zdrowia dzieci i młodzieży. 
  6. Dobór biblioterapeutycznych tekstów refleksyjnych („problemowych”), aktywizujących oraz relaksacyjnych dla młodzieży gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej
    1. Afirmacja sensu życia w kontekście biblioterapii
    2. Alternatywne materiały czytelnicze
    3. Dostarczenie prospołecznych wzorców na podstawie prozy i poezji dla młodzieży.
  7. Stymulacyjna i korekcyjna funkcja biblioterapii (logoterapii). Biblioterapia w pracy z osobami dyslektycznymi, z zaburzeniami uwagi, lateralizacji i ADHD oraz osobami niepełnosprawnymi i przewlekle chorymi
    1. Jesteśmy wyjątkowi! Literatura w pracy z odbiorcą o specjalnych potrzebach czytelniczych. Metody zachęcania do czytania.
    2. Metody pracy z osobami ze spektrum autyzmu.
    3. Techniki biblioterapeutyczne zmierzające do uaktywnienia intelektualnego uczniów
    4. Elementy dramy i innych form teatralnych w działaniach biblioterapeutycznych
    5. Ćwiczenia terapeutyczne z zakresu stymulacji percepcji słuchowej, wzrokowej oraz sprawności manualnej
    6. Metody stymulacji pamięci i rozwoju intelektu. 
  8. Tworzenie scenariuszy i programów zajęć biblioterapeutycznych.
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP