Warsztaty "Biblioteczne możliwości wykorzystania nowych technologii do pracy z dziećmi", 20 maja 2019 r., Warszawa

20 maja 2019 r. 

9.30 – 10.00 Rejestracja, kawa, herbata

10.00-11.30

  • Technologie informacyjno-komunikacyjne w bibliotece. Wolny wybór czy konieczność wykorzystania przez bibliotekarza?
  • Biblioteka 2.0 w 2019 r. Charakterystyka narzędzi i usług Web 2.0 w bibliotece dla dzieci i młodzieży (w tym serwisów społecznościowych, blogów, podcastów, tworzenia tutoriali i screencastów, wiki, wykorzystania serwisów typu mashup i narzędzi umożliwiających tworzenie książek dla dzieci).
  • Bezpieczeństwo dzieci w internecie:

> Możliwości ochrony przed szkodliwymi treściami.

> Podstawowe zasady bezpieczeństwa dzieci w cyfrowej i interaktywnej rzeczywistości nowych mediów.

11.30 – 11.45

Przerwa kawowa

11.45 – 13.15

Otwarte zasoby edukacyjne i możliwości ich wykorzystania w bibliotece

> Źródła otwartych zasobów edukacyjnych oraz ich typologia

> Przykłady otwartych zasobów edukacyjnych

  • Ewolucja książek elektronicznych. Różne formy i wymiary eBooków.
  • Mobilne narzędzia i aplikacje w pracy z dziećmi

>  Urządzenia mobilne w pracy z młodym użytkownikiem

 Charakterystyka mobilnych aplikacji (w tym szczególnie książek-aplikacji, gier edukacyjnych, słowników, translatorów, aplikacji umożliwiających dostęp do encyklopedii, lektur, umożliwiające naukę języków obcych, szybkiego czytania i inne).

13.15 – 13.30

Przerwa kawowa

13.30 – 15.00

Blog biblioteczny dla młodych czytelników (ćwiczenia praktyczne z wykorzystaniem platformy Blogger)

> Ćwiczenia zostaną poprzedzone omówieniem możliwości wykorzystania blogów w bibliotece w ramach współpracy z dziećmi i młodzieżą (w tym pomocy w wyborze platformy blogowej).  

> W trakcie ćwiczeń każdy z uczestników stworzy projekt bloga przy użyciu dostępnych w usłudze Blogger mechanizmów (w tym zmiany szablonu bloga, osadzania multimedialnych treści, dodawania gadżetów, przygotowania stron internetowych towarzyszących elektronicznemu pamiętnikowi). 

15.00 – 15.30

Pytania i odpowiedzi, wydanie certyfikatów

 

Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP