Mistrz Promocji Czytelnictwa 2009

Regulamin konkursu "Mistrz Promocji Czytelnictwa 2009"
na najbardziej aktywną bibliotekę promującą czytelnictwo w 2009 roku

 

  1. Konkurs organizowany jest przez Polską Izbę Książki, zwaną dalej Organizatorem, oraz Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich, zwane dalej Realizatorem Konkursu. Konkurs jest realizowany w ramach działań Komitetu Porozumiewawczego Bibliotekarzy, Księgarzy i Wydawców. Informacji o konkursie udziela Biuro Zarządu Głównego Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich z siedzibą w Warszawie, adres al. Niepodległości 213, 02-086 Warszawa, tel. (22) 825-83-74, (22) 608-28-25, e-mail biuro@sbp.pl
  2. Celem konkursu jest popularyzacja działań bibliotek na rzecz upowszechniania czytelnictwa.
  3. Termin nadsyłania dokumentacji konkursowej: 15 marca 2010 r. (decyduje data stempla pocztowego).
  4. Uczestnikiem konkursu może być każda biblioteka posiadająca osobowość prawną lub wchodząca w skład innej instytucji posiadającej osobowość prawną, finansowana ze środków publicznych lub prywatnych, działająca na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  5. Nagrodą główną w konkursie jest 5.000 złotych brutto (słownie: pięć tysięcy złotych). Ponadto przyznawane są nagrody za zajęcie drugiego miejsca w wysokości 3.000 zł brutto (słownie: trzy tysiące złotych) oraz trzeciego miejsca w wysokości 2.000 zł brutto (słownie: dwa tysiące złotych)
  6. Udział w konkursie następuje poprzez wysłanie na adres Realizatora konkursu, tj. Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich pocztą (al. Niepodległości 213, 02-086 Warszawa) dokumentacji konkursowej (w postaci drukowanej lub na płycie CD wraz ze zdjęciami) przedstawiającej aktywność biblioteki, jej kreatywność i konsekwencję w działaniu za cały 2009 rok
  7. Dokumentacja przygotowana na papierze lub w formie zapisu elektronicznego na płycie CD, podpisana przez kierownika biblioteki powinna zawierać następujące informacje:
    • nazwa i adres biblioteki oraz nazwiska osób reprezentujących bibliotekę zgodnie ze statutem;
    • ogólna krótka ( nie więcej niż 1 str. A4) charakterystyka biblioteki, czytelników i otoczenia, które obsługuje;
    • ogólna charakterystyka realizowanych działań promujących czytelnictwo w 2009 r. (nie więcej niż 1 str. A4);
    • wykaz realizowanych w 2009 r. imprez (dla każdej imprezy należy podać następujące informacje: nazwa imprezy, grupa docelowych odbiorców, data, forma, miejsce, zasięg imprezy, liczba uczestników, ew. ogólna charakterystyka imprezy);
    • informacje o sponsorach, patronacie, partnerach oraz o formach promocji mogą być podane osobno dla każdej imprezy lub zbiorczo dla całego programu imprez.
    • Wyboru najbardziej aktywnej biblioteki dokonuje jury, powołane przez Organizatora i Realizatora konkursu. Jury ogłasza wyniki konkursu nie później niż do 31 marca 2010 r.
  8. Kryteria oceny realizacji programu:
    • oryginalność, różnorodność, liczba i jakość imprez (oceniana odpowiednio do zasięgu czytelniczego biblioteki)
    • liczebność i różnorodność uczestników imprez (oceniana odpowiednio do zasięgu czytelniczego biblioteki)
    • zaangażowanie innych środowisk i organizacji (księgarze, wydawcy, organizacje pozarządowe, inni partnerzy, sponsorzy, współorganizatorzy)
    • formy promocji imprez popularyzujących czytelnictwo (oryginalność i skuteczność form: np. ulotki, plakaty, animacje, e-maile, strona www, bezpośrednie kontakty, itp.)
    • udział lokalnych mediów w akcjach promocji czytelnictwa organizowanych przez bibliotekę
  9. Wręczenie nagród nastąpi podczas Gali Światowego Dnia Książki i Praw Autorskich w dniu 22 kwietnia 2010 r. w Warszawie.
  10. Organizator skontaktuje się z laureatami konkursu w celu ustalenia warunków odbioru nagrody. Nagrody wypłaca Organizator konkursu, tj. Polska Izba Książki, który prowadzi związaną z tym dokumentację.
  11. Biblioteka uczestnicząca w konkursie wyraża zgodę na przetwarzanie jej danych adresowych dla celów przeprowadzenia konkursu. Powyższe obejmuje w szczególności zgodę na publikację nazw i adresów bibliotek, które zdobyły nagrody oraz nazwiska osoby kierującej biblioteką.
  12. Przesłanie materiałów konkursowych jest równoznaczne z udzieleniem Organizatorowi oraz Realizatorowi zgody na wielokrotne, nieodpłatne publikowanie na stronach internetowych portalu www.pik.org.pl oraz www.ebib.info.pl nazwy i adresu biblioteki w materiałach promocyjnych związanych z konkursem, a także na wykorzystanie zdjęć w celach promocyjnych i marketingowych.
  13. Regulamin niniejszy jest jedynym dokumentem określającym zasady konkursu. Zgłoszenie się do konkursu jest jednoznaczne z akceptacją niniejszego regulaminu.
  14. Spory odnoszące się i wynikające z konkursu będą rozwiązywane przez Organizatora i Realizatora.
  15. Organizator i Realizator konkursu są uprawnieni do zmiany postanowień niniejszego regulaminu, o ile nie wpłynie to na pogorszenie warunków uczestnictwa w konkursie. Dotyczy to w szczególności zmian poszczególnych czynności konkursowych. Zmiany postanowień niniejszego regulaminu wchodzą w życie z chwilą zamieszczenia ich na stronie konkursowej Organizatora i Realizatora.
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP