Artykuły z tagiem: młodzież

Inspiracje czytelnicze w życiu młodego pokoleniaKolejny tom z serii „Nauka – Dydaktyka – Praktyka” jest poświęcony przedsięwzięciom popularyzującym czytelnictwo wśród dzieci i młodzieży, które są podejmowane przez różne instytucje, przede wszystkim biblioteki, a także analizie wybranych segmentów współczesnego rynku wydawnictw dziecięco-młodzieżowych. więcej
Nauka programowania z robotem mBot - scenariusze lekcji i zajęćPrzedstawiamy 18 scenariuszy lekcji i zajęć pozalekcyjnych dotyczących nauki podstaw programowania z wykorzystaniem robota edukacyjnego mBot oraz środowiska programistycznego Scratch i mBlock. Zachęcamy do korzystania. więcej
W kręgu baśni i fantastyki. Studia o literaturze dziecięcej i młodzieżowejKsiążka Weroniki Kosteckiej i Macieja Skowery jest taką propozycją lektury, która ma charakter bardziej pytań niż odpowiedzi, bardziej refleksji niż zamkniętych, niepodważalnych konstatacji i wniosków. więcej
Promocja czytelnictwa w bibliotekach szkolnych i pedagogicznychW roku szkolnym 2016/2017 popularyzacja czytelnictwa oraz rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży ponownie były jednym z kluczowych kierunków polityki oświatowej państwa. więcej
Inspiracje czytelnicze w życiu młodego pokolenia - zapowiedźKolejny tom z serii „Nauka – Dydaktyka – Praktyka” jest poświęcony przedsięwzięciom popularyzującym czytelnictwo wśród dzieci i młodzieży, które są podejmowane przez różne instytucje, przede wszystkim biblioteki, a także analizie wybranych segmentów współczesnego rynku wydawnictw dziecięco-młodzieżowych. więcej
Scenariusze i inne materiały edukacyjne dotyczące nauki programowania oraz wykorzystywania tabletówPublikacja zawiera wykaz i omówienie ogólnodostępnych materiałów edukacyjnych dotyczących nauki podstaw programowania (również za pomocą robotów edukacyjnych) oraz wykorzystywania tabletów na lekcjach i zajęciach pozalekcyjnych. więcej
Polskie muzea czekają poważne zmianyTrend rywalizacji technologicznych między muzeami jest coraz bardziej widoczny. Zarządcy instytucji kultury wiedzą, że muszą odpowiadać na potrzeby społeczeństwa cyfrowego. więcej
Nowoczesne technologie czy tradycyjne metody? - zapowiedźKolejny tom z serii „Nauka – Dydaktyka – Praktyka” jest poświęcony prezentacji tradycyjnych i nowoczesnych metod krzewienia kultury czytelniczej wśród dzieci i młodzieży. więcej
Jak ugryźć mangę? Co bibliotekarz powinien wiedzieć o komiksie japońskimManga dostępna jest na polskim rynku od drugiej połowy lat 90. ubiegłego wieku. Obecnie wydawcy mangi w Polsce oferują szeroki wybór gatunków i tytułów, wśród których można znaleźć odpowiednią dla siebie pozycję. Rynek mangi rozwija się w dynamiczny sposób i dostosowuje się do potrzeb czytelników oraz zmian na rynku wydawniczym. Mimo to komiksy japońskie pozostają nieznane szerokiemu gronu czytelników, głównie dorosłych. Na obecną sytuację składa się kilka czynników, w tym nieznajomość japońskiej kultury i wykształtowane przez lata stereotypy czy uprzedzenia. więcej
Gry planszowe - kompendium wiedzy nie tylko dla bibliotekarza - zapowiedźW ostatnich latach gry planszowe stały się w Polsce bardzo popularne. Stale rośnie liczba graczy, pojawiają się nowi wydawcy, sklepy, recenzenci, blogerzy, a co tydzień swoją premierę ma kilka lub nawet kilkanaście nowych tytułów. więcej
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partnerzy
Partnerzy: Partnerzy zagraniczni: