Temat i słowa kluczowe :
Bibliotekarstwo - zawód Bibliotekarstwo - zarządzanie Biblioteki - organizacja,
Autorzy: Żołędowska-Król, Beata. Red. Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich Kamińska, Joanna. Red.
Data wydania: 2008
ISBN:
Język: pol
Opis:
155, [1] s. : il. ; 21 cm.
Spis treści
Wstęp
Rozdział 1. Zasoby ludzkie w zarządzaniu biblioteką
Joanna Kamińska
KAPITAŁ INTELEKTUALNY BIBLIOTEKI
Sabina Adamiec
POTENCJAŁ SPOŁECZNY A KAPITAŁ BIBLIOTEKI
Rozdział 2. Rozwój zasobów ludzkich biblioteki
Małgorzata Kisilowska
PRZECIWDZIAŁANIE SKUTKOM NEGATYWNEGO DOBORUDO ZAWODU
Elżbieta Czerwińska, Anna Kmiecik
ROZWÓJ ZAWODOWY PRACOWNIKÓW ELEMENTEM ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI W BIBLIOTEKACH
Beata Żołędowska-Król
BADANIE OPINII PRACOWNIKÓW JAKO INSTRUMENT WSPOMAGAJĄCY ZARZĄDZANIE RELACJAMI WEWNĘTRZNYMI W BIBLIOTECE
Maria Przastek-Samokowa
BADANIE SATYSFAKCJI UŻYTKOWNIKÓW JAKO METODA OKREŚLANIA POTRZEB SZKOLENIOWYCH BIBLIOTEKARZY
Wiktoria Pękaty
ROLA KADRY ZARZĄDZAJĄCEJ W KSZTAŁTOWANIU KULTURY ORGANIZACYJNEJ BIBLIOTEKI
Rozdział 3. Wybrane metody zarządzania kadrami w bibliotece
Stefan Kiibów
OKRESOWE OCENIANIE PRACOWNIKÓW BIBLIOTEKI
Bogumiła Urban
OCENIANIE PRACOWNIKÓW BIBLIOTEKI. ZAGADNIENIA METODYCZNE NA PRZYKŁADZIE BIBLIOTEKI WSB W POZNANIU
Maja Wojciechowska
ZESPOŁY ZADANIOWE I HEURYSTYCZNE METODY ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW
Aleksandra E. Adamczyk, Agnieszka Bajor
ETYCZNE ASPEKTY ZASTOSOWANIA TQM W BIBLIOTEKACH
Bożena Jaskowska
ROLA INTELIGENCJI EMOCJONALNEJ W DZIAŁALNOŚCI INFORMACYJNO-BIBLIOTECZNEJ
Bibliografia
Contents
Introduction
Chapter 1. Human resources in library management
Joanna Kamińska
LIBRARY’S INTELLECTUAL CAPITAL
Sabina Adamiec
SOCIAL VS. LIBRARY CAPITAL
Chapter 2. Human resources development in libraries
Małgorzata Kisilowska
NEUTRALISATION OF THE EFFECTS OF NEGATIVE RECRUITMENT TO LIBRARY PROFESSION
Elżbieta Czerwińska, Anna Kmiecik
PROFESSIONAL DEVELOPMENT AS A PART OF HUMAN RESOURCES MANAGEMENT IN LIBRARIES
Beta Żołędowska-Król
EMPLOYEES’ OPINIONS SURVEY AS A SUPPORTIVE TOOL IN MANAGING RELATIONS IN LIBRARIES
Maria Przastek-Samokowa
USERS’ SATISFACTION SURVEYAS A METHOD OF DEFINING LIBRARIANS’ TRAINING NEEDS
Wiktoria Pękaty
THE ROLE OF MANAGEMENT IN DEVELOPING ORGANIZATIONAL CULTURE IN LIBRARIES
Chapters 3 Selected methods of human resources management in libraries
Stefan Kubów
EVALUATING LIBRARIANS AS KNOWLEDGE PROFESSIONALS
Bogumiła Urban
METHODOLOGICAL ASPECTS OF LIBRARIANS’ EVALUATION THE
CASE OF THE WSB POZNAN SCHOOL OF BANKING
M aja Wojciechowska
TASK TEAMS AND HEURISTIC METHODS OF PROBLEM SOLVING
Aleksandra E. Adamczyk, Agnieszka Bajor
ETHICAL ASPECTS OF TQM APPLICATION IN LIBRARIES
Bożena Jaskowska
NOT ONLY INTELLECT, I.E. THE ROLE OF EMOTIONAL INTELLIGENCE IN LIBRARY A ND INFORMATION SERVICES
References