Temat i słowa kluczowe :
Bibliotekarstwo Materiały konferencyjne,
Autorzy: Chapska, Joanna (1966- ). Red. Wojewódzka Biblioteka Publiczna im. Hieronima Łopacińskiego (Lublin). Figiel, Grzegorz. Red.
Data wydania: 2010
ISBN: ISBN 9788386361373
Język: pol
Opis:
SPIS TREŚCI
Wstęp 9
Ewa Anna Cywińska
Czytelnik czy klient - implikacje podejścia do użytkownika biblioteki dla procesu obsługi 15
Elżbieta Ćwiklińska, Milena M. Śliwińska
Czy czytelnik może być zbawiony? - grzechy, nawyki, oczekiwania współczesnego czytelnika 25
Lidia Lewicka
Komunikacja intersonalna w praktyce bibliotecznej i jej wpływ na postrzeganie jakości biblioteki przez użytkowników 39
Magdalena Musiela
Biblioteka w procesie uspołeczniania na przykładzie komunikacji inteфersonalnej
w środowisku bibliotecznym 47
Jolanta Smyczyńska
Komunikacja inteфersonalna w bibliotece - wybrane zagadnienia 57
Magdalena Truszkiewicz
Kontakt i komunikacja z czytelnikiem niesłyszącym 69
Marzena Cichorzewska
Zarządzanie nowoczesną biblioteką,
czyli co jest podstawą sukcesu każdej współczesnej organizacji? 77
Justyna Stępień
Filozofia KAIZEN w bibliotece akademickiej 85
Anna Urbaniak
Broker informacji - ewolucja zawodu bibliotekarza? 91
Leszek Szafrański
Aktywność młodych pracowników bibliotek w organizacjach zawodowych 97
Małgorzata Pietrzak
Kultura w budowaniu jakości biblioteki 103
Magdalena Seta
Badania marketingowe szansąna poznanie potrzeb czytelnika 117
Angelika Sarzyńska, Joanna Żuk
Budowanie wizerunku biblioteki na przykładzie Książnicy Zamojskiej 123
Agnieszka Prymak-Lewtak
Wizerunek WBP im. H. Łopacińskiego w Lublinie na łamach prasy w latach 2005-2009 137
Karolina Tomczyk
Zbiory specjalne Biblioteki Raczyńskich i ich czytelnicy 143
Iwona Krzysztoń
Biblioteka naukowa w społeczeństwie informacyjnym 149
Joanna Kulik
Błogi w bibliotekach 155
Summary 163
CONTENTS
Preface 9
Ewa Anna Cywińska
The reader or client - implications of the approach to the library user for the handling process 15
Elżbieta Ćwiklińska, Milena M. Śliwińska
Can the reader be saved? - sins, habits, expectations of the contemporary readers 25
Lidia Lewicka
The interpersonal communication in library's practice
and it's influence on how library users perceive the library quality 39
Magdalena Musiela
Library in the process of socialisation on exemplary of inteфersonal communication within
library's environment 47
Jolanta Smyczyńska
Interpersonal communication in the library - selected issues 57
Magdalena Truszkiewicz
Contact and communication with the deaf reader 69
Marzena Cichorzewska
Management of the modem library, i.e. what is the key to success in any modem organisation? 77
Justyna Stępień
KAIZEN philosophy in an academic library 85
Anna Urbaniak
Information broker - the evolution of the librarian profession? 91
Leszek Szafrański
The activity of young library employees in the professional organisations 97
Małgorzata Pietrzak
Culture in creation of the library quality 103
Magdalena Seta
Marketing research - opportunity to find out the reader's needs 117
Angelika Sarzyńska, Joanna Żuk
Creating image of the library on the example of Library in Zamosc 123
Agnieszka Prymak-Lewtak
The press image of the Hieronim Lopacinski Regional Public Library in Lublin in 2005-2009 137
Karolina Tomczyk
The Raczyński Library special collections and their readers 143
Iwona Krzysztoń
Academic library in the information society 149
Joanna Kulik
Blogging in libraries 155
Summary 163