Seria: NAUKA - DYDAKTYKA - PRAKTYKA
Redaktorzy: G. Gmiterek, M. Ochmański, M. Roszkowski
ISBN: 978-83-64203-63-3
Liczba stron: 216
Data wydania: 2015
VAT: 5 %
Waga: 0.36 kg
Opis:
Książka jest rezultatem rozważań nad współczesną bibliologią oraz nauką o informacji, prowadzonych przez pracowników Instytutu Informacji Naukowej i Studiów Bibliologicznych Uniwersytetu Warszawskiego, w kontekście możliwości zastosowania szeroko rozumianych technologii informacyjnych. Głównym celem publikacji jest przedstawienie możliwości wieloaspektowego postrzegania udziału technologii informacyjnych zarówno w bibliotekarstwie, jak i w bibliologii i nauce o informacji. Zebrane teksty tworzą obraz aktualnie podejmowanych tematów badawczych przez pracowników IINiSB UW, w których istotną rolę odgrywają technologie informacyjne. Tym samym mamy do czynienia z szeroką paletą problemów badawczych reprezentujących zakres zainteresowań przedstawicieli bibliologii i nauki o informacji oraz ukazujących wielowymiarowość całej problematyki. Założeniem publikacji jest więc nie tyle monograficzne ujęcie tego zagadnienia, co nakreślenie szerokiej perspektywy problematyki obecności IT w badaniach nad książką, biblioteką i informacją.
Spis treści
Wstęp
Nowe technologie – młodzież – biblioteki publiczne, Dorota Grabowska
Formy oraz efekty wykorzystania tabletów w bibliotekach publicznych, Magdalena Paul
Rzeczywistość rozszerzona a książka i prasa, Grzegorz Gmiterek
Interfejsy bibliotecznych narzędzi wyszukiwawczych dla użytkowników końcowych, Dominika Paleczna
Cyfrowy warsztat bibliologa, Dariusz Grygrowski
Warsztat kodykologa – tradycja i nowe możliwości, Jerzy Kaliszuk
Przydatność MLA International Bibliography w pracy naukowej polonistów, Anna Kamińska
Publiczność czytelnicza w sieci, Małgorzata Kisilowska
Wykorzystanie technologii informacyjnych do gromadzenia i analizy danych ze społecznościowego serwisu Lubimy Czytać, Marcin Roszkowski
Terminologia jako mapa świata, Jadwiga Woźniak-Kasperek
Zastosowanie technologii semantycznych w e-learningu, Bartłomiej Włodarczyk
Wpływ rozwoju cyfrowych technologii na projektowanie ścieżek edytorskich na kierunku studiów informacja naukowa i bibliotekoznawstwo, Agnieszka Chamera-Nowak