Zamknij

Produkt został dodany do koszyka

E-mail:sprzedaz@sbp.pl

Telefon:22 825 50 24 / 22 608 28 26

Adres:Al. Niepodległości 213, 02-086 Warszawa

Pobierz ofertę wydawniczą
Aplikacje mobilne nie tylko w biblioteceGrzegorz Gmiterek Sebastian Dawid Kotułacena 55,00 zł

Seria: NAUKA - DYDAKTYKA - PRAKTYKA
ISBN: 978-83-64203-84-8
Format: B-5
Liczba stron: 292
Data wydania: 2017
VAT: 5 %
Waga: 0.48 kg


 

Opis:

 

Książkę tworzą trzy merytorycznie wyróżniające się części: prezentacja unikalnej metodologii oceny aplikacji, w tym czytelne ukazane uwarunkowania stanu i rozwoju aplikacji mobilnych; katalog wybranych (w metodologicznie uzasadniony sposób) aplikacji bibliotecznych oraz tabelaryczne zestawienie parametrów ocenionych aplikacji. Każda z tych części dowodzi profesjonalizmu Autorów, a dla czytelnika stanowi zwarty wykład o przedmiocie książki. Na uwagę zasługuje  duży i owocny wysiłek Autorów w opracowaniu wspomnianego katalogu, którego uwieńczeniem jest tabela ocen aplikacji. Zawiera ona merytorycznie wybrane, wyważone kategorie ocen, które mogą być w przyszłości stosowane jako specyficzny wzorzec certyfikacji programów stosowanych w urządzeniach mobilnych. Wartościowym rozwiązaniem konstrukcyjnym treści książki jest powiązanie wspomnianej tabeli z katalogiem ocenionych aplikacji.

(Z recenzji prof. dr. hab. inż. Włodzimierza Gogołka)

 

Spis treści

 

Wstęp

Rozdział I.
Metodologia prowadzonych badań
1.1. Popularność aplikacji a wykorzystane narzędzia badawcze
1.2 .Wybór aplikacji – kwerenda
1.3. Sposób analizy aplikacji oraz struktura ich opisu

Rozdział II.
Mobilność podstawą ludzkiej cywilizacji. Propedeutyka
2.1. Mobilna natura informacji
2.2. Od hominidów do smartfonów

Rozdział III.
Wykorzystanie urządzeń mobilnych przez czytelników i bibliotekarzy
3.1. Użytkownicy a technologie mobilne
3.2. „Biblioteka w komórce”. Mobilne usługi biblioteczne – przegląd dotychczasowych rozwiązań
w bibliotekach polskich i zagranicznych
3.2.1. Mobilne strony internetowe
3.2.2. Mobilne aplikacje
3.2.3. Wyszukiwanie i gromadzenie danych bibliograficznych oraz dostęp do cyfrowych zasobów bibliotecznych
3.2.3.1. Mobilne OPAC-i
3.2.3.2. Dostęp do najcenniejszych zbiorów bibliotek
3.2.3.3. Dostęp do treści książek oraz czasopism za pośrednictwem mobilnych urządzeń i aplikacji
3.2.4. Syndykacja treści, gromadzenie i zarządzanie danymi o dokumentach
3.2.5. Rzeczywistość rozszerzona
3.2.6. Technologia NFC
3.2.7. Udostępnianie czytelnikom urządzeń przenośnych
3.3. Web 2.0 a mobilność urządzeń i aplikacji
3.4. Open data

Rozdział IV.
Wybrane aplikacje mobilne
4.1. Biblioteki
4.1.1. Katalogi biblioteczne (OPAC)
4.1.2. Przewodniki po bibliotekach
4.2. Czytanie .
4.2.1. Czytniki dokumentów oraz dostęp do eBooków i audiobooków
4.2.2. Zapisywanie treści stron WWW do przeglądania w trybie offline
4.2.3. Czytniki RSS i selektywna dystrybucja informacji
4.2.4. Dostęp do treści prasowych i portali informacyjnych
4.2.5. Społeczności czytelników (ocenianie książek, dzielenie się recenzjami, katalogowanie itp.)
4.2.6. Czytniki kodów QR
4.3. Produktywność
4.3.1. Zarządzanie danymi w chmurze obliczeniowej
4.3.2. Zarządzanie plikami
4.3.3. Listy zadań oraz społecznościowe zarządzanie projektami
4.3.4. Kalendarze
4.3.5. Sterowanie komputerem za pomocą telefonu i telefonem za pomocą komputera
4.3.6. Zrzuty z ekranów oraz nagrywanie  pulpitu komputera
4.3.7. Przeglądarki
4.4. Nauka i edukacja
4.4.1. Słowniki, translatory i encyklopedie
4.4.2. Podręczniki, lektury, cytaty
4.4.3. E-learning
4.4.4. Nauka języków obcych
4.4.5. Nauka szybkiego czytania
4.4.6. Nauka języków programowania, komend systemów Linux
4.4.7. Wyszukiwarki informacji o dokumentach naukowych, bazy pełnotekstowe
4.4.8. Zarządzanie informacją bibliograficzną i cytowaniami
4.4.9. Kalkulatory
4.4.10. Mapy i atlasy
4.4.11. Gry logiczne, matematyczne, edukacyjne, strategiczne oraz typu memory
4.5. Pisanie, tworzenie notatek, prezentacji, arkuszy kalkulacyjnych
4.5.1. Tworzenie i organizacja notatek
4.5.2. Nagrywanie dźwięku
4.5.3. Skanowanie
4.5.4. Pakiety biurowe
4.5.5. Wykresy
4.5.6. Mapy myśli (mind mapping)
4.6. Multimedia
4.6.1. Rysowanie, szkicowanie
4.6.2. Edycja i obróbka zdjęć
4.6.3. Edycja i obróbka wideo
4.6.4. Odtwarzacze wideo
4.6.5. Transmisja wideo i audio
4.6.6. Stacje radiowe
4.6.7. Stacje telewizyjne i wideo online
4.7. Media społecznościowe
4.7.1. Blogi i mikroblogi
4.7.2. Portale społecznościowe
4.7.3. Organizacja i udostępnianie zdjęć oraz dokumentów wideo
4.8. Komunikacja
Zakończenie
Parametry dotyczące popularności analizowanych aplikacji wraz z informacją o lokalizacji  ich charakterystyk w książce
Bibliografia
Spis ilustracji
Spis sieciowych źródeł aplikacji

 
Zobacz też
Partnerzy
Partnerzy: Partnerzy zagraniczni: