Zamknij

Produkt został dodany do koszyka

E-mail:sprzedaz@sbp.pl

Telefon:22 825 50 24 / 22 608 28 26

Adres:Al. Niepodległości 213, 02-086 Warszawa

Pobierz ofertę wydawniczą
Nowoczesne technologie czy tradycyjne metody?cena 45,00 zł

Seria: NAUKA - DYDAKTYKA - PRAKTYKA
Redaktorzy: Mariola Antczak, Agata Walczak-Niewiadomska
ISBN: 978-83-64203-87-9
Format: B-5
Liczba stron: 216
VAT: 5 %
Waga: 0.38 kg


 

Opis:

 

Kolejny tom z serii „Nauka – Dydaktyka – Praktyka” jest poświęcony prezentacji tradycyjnych i nowoczesnych metod krzewienia kultury czytelniczej wśród dzieci i młodzieży. Refleksja naukowa nad tą tematyką została podjęta w związku ze zmieniającymi się technologiami i metodami pracy z czytelnikiem/odbiorcą usług bibliotecznych. Jak wykorzystać naturalne zainteresowanie młodych nowymi technologiami do promocji czytelnictwa? Czy oprócz możliwości technologie te mogą nieść ze sobą również zagrożenia dla edukacji czytelniczej? Jak je wprowadzać, by stanowiły pomoc, a nie cel sam w sobie? Na te i inne pytania Czytelnik znajdzie odpowiedzi w niniejszym tomie.

 

Spis treści

 

Adam Mazurkiewicz
Tradycja i (po)nowoczesność, czyli kilka uwag tytułem wstępu

Część I:
Świat cyfrowy w krzewieniu kultury czytelniczej dzieci i młodzieży

Magdalena Wójcik
Najnowsze technologie informacyjno-komunikacyjne w edukacji czytelniczej i medialnej. Potencjał i przykłady wdrożeń
Piotr Szeligowski, Monika Wachowicz
Technologie informacyjno-komunikacyjne w krzewieniu Kultury czytelniczej uczniów klas I-III szkoły podstawowej
Agnieszka Przybyszewska
Literacka immersja i technologia step-in-book, czyli o przenikaniu się światów literackich i rzeczywistych
Edyta Kilian
Audialne twory poetów cybernetycznych – analiza współczesnej formy słuchowiska radiowego
Jolanta Laskowska
Transformacja nośników tekstu i jej wpływ na czytelnictwo studentów kierunków humanistycznych w świetle badań ankietowych
Zenona Krupa
Skuteczność Internetu w promocji czytelnictwa w opinii studentów Uniwersytetu Rzeszowskiego

Część II:
Wychowując w kulcie czytania

Zofia Zasacka
Czytelnicy zaangażowani – jak rozbudzać motywacje czytelnicze dzieci i młodzieży
Michał Wróblewski, Anna Zatora
Czytania jak na lekarstwo. Możliwa recepta na niski poziom czytelnictwa wśród nastoletnich chłopców. Refleksja wokół projektu „Boys Reading”
Marta Deńca
Czytelnicy ze specjalnymi potrzebami czytelniczymi
Zofia Pomirska
Technika szybkiego czytania wobec lingwistycznej teorii nauki czytania
Marta Krasuska-Betiuk
Kultura literacka studentów pedagogiki. W poszukiwaniu modelu badań
Renata Osiewała
Młodzi humaniści i ich preferencje czytelnicze na przykładzie studentów pierwszego roku kierunków historia i historia sztuki Uniwersytetu Łódzkiego

 
Zobacz też
Partnerzy
Partnerzy: Partnerzy zagraniczni: