Zamknij

Produkt został dodany do koszyka

E-mail:sprzedaz@sbp.pl

Telefon:22 608-28-26

Adres:Al. Niepodległości 213, 02-086 Warszawa

Pobierz ofertę wydawniczą
Archiwa dźwiękowe w Polsce - kolekcje, popularyzacja, rekonstrukcjacena 35,00 zł

Redaktor: Małgorzata Kozłowska
ISBN: 978-83-65741-33-2
Format: B-5
Liczba stron: 260
Data wydania: 2019
VAT: 5 %
Waga: 0.45 kg


 

Opis:

 

 

Materiały zebrane w tej publikacji zostały zaprezentowane podczas dwóch kolejnych ogólnopolskich sympozjów organizowanych przez Sekcję Fonotek Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich. Problemy analizowane przez autorów publikacji są ważną refleksją na temat znaczenia ochrony dorobku fonograficznego jako formy niematerialnego dziedzictwa kulturowego w tworzeniu poczucia tożsamości i ciągłości wspólnoty w świecie ewoluujących norm i wartości. 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu "Muzyczny ślad" realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca

 

Spis treści

 

8 Od redakcji

9 Katarzyna Janczewska-Sołomko, Minęło 10 lat…

Kolekcje

17 Liliana Bether, Etnomuzykologiczne nagrania dźwiękowe na świecie.

Historia i przegląd wybranych kolekcji

51 Hanna Bias, Muzyka orientu na 12 płytach szelakowych ze zbiorów Biblioteki Głównej Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach

67 Jarosław Czuba, Misja i działalność Narodowego Instytutu Audiowizualnego – komunikat

71 Jacek Jackowski, Dawna i współczesna dokumentacja

87 Katarzyna Roskowska-Kraska, Historia, zbiory, funkcje Działu Zbiorów Muzycznych Wojewódzkiej i Miejskiej Biblioteki Publicznej w Łodzi

103 Karolina Skalska, Rola fonoteki we współczesnym świecie

117 Hanna Trzeszczkowska, Rola IASA w pracy współczesnych fonotek

126 Małgorzata Witowska, Pocztówka dźwiękowa – zapomniany nośnik dźwięku

132 Maria Wojciechowicz, Sztuka wyboru – historyczne zbiory fonograficzne i ich wędrówki w przyszłość

Popularyzacja

143 Elżbieta Banecka, Człowiek, muzyka i moja przygoda z opracowaniami graficznymi wydawnictw dźwiękowych

147 Liliana Bether, Wybrane kolekcje dźwiękowe on-line na świecie. Praktyka – edukacja – promocja

157 Aleksandra Flach, Fonoteka vs YouTube. Do czego jest potrzebna studentom fonoteka?

181 Natalia Gorzkiewicz, Trudne aspekty udostępniania rękopisów niepublikowanych partytur współczesnych polskich kompozytorów

189 Marta Walkusz, Przyszłość działalności informacyjnej w bibliotekach uczelni muzycznych w Polsce

200 Zofia Wodzyńska, Działalność, zbiory i misja fonoteki Biblioteki Raczyńskich w Poznaniu

Rekonstrukcja

211 Barbara Bednarska, Zagadnienia związane z procesem rekonstrukcji nagrań archiwalnych w Fonotece UMFC

220 Magdalena Jamroży, Alternatywne dla cyfrowych sposoby archiwizowania i zabezpieczania materiałów audiowizualnych w kontekście zagrożeń i problemów wynikających z nowych technologii

225 Ireneusz Janik, Nowa jakość w rewitalizacji zapisów historycznych interpretacji

232 Stefan Kruczkowski, Problemy opracowania partytur do zapisu dźwięku na taśmach i płytach, m.in. nagrań zrealizowanych z rękopisów utworów kompozytorów polskich

248 Mariusz Wrona, O nieznajomości przepisów, ignorancji i skutkach, jakie niosą nieodpowiedzialne decyzje w odniesieniu do fonogramów

254 Maria Wróblewska, Opracowanie nagrań dźwiękowych na nośnikach historycznych – komunikat

Tagi: