Zamknij

Produkt został dodany do koszyka

E-mail:sprzedaz@sbp.pl

Telefon:22 608-28-26

Adres:Al. Niepodległości 213, 02-086 Warszawa

Pobierz ofertę wydawniczą
Bańka filtrująca i błąd konfirmacji w świadomości użytkownika InternetuTomasz Książekcena 29,00 zł

Seria: PROPOZYCJE I MATERIAŁY
ISBN: 978-83-65741-36-3
Format: A-5, oprawa miękka
Liczba stron: 84
Data wydania: 2019
VAT: 5 %
Waga: 0.20 kg


 

Opis:

 

 

Sieć jest dla mnie czy ja jestem dla sieci? To co pokazuje mi Internet jest tym czego potrzebuję? Potrafię dotrzeć do informacji? Pytania te powinien zadać sobie każdy świadomy internauta. Droga do odpowiedzi na nie wiedzie poprzez pogłębianie wiedzy na temat mechanizmów zaburzających zaspokajanie potrzeb informacyjnych oraz uświadomienie sobie własnych ograniczeń. Niniejsza książka sygnalizuje kilka problemów związanych z poziomem kompetencji ICT, poziomem samooceny własnych umiejętności i ograniczeniami w zaspokajaniu potrzeb informacyjnych wynikającymi z zaburzeń na płaszczyźnie socjologicznej i psychologicznej. Jedynie świadomość występowania negatywnych zjawisk bańki filtrującej, błędu konfirmacji i przeładowania informacją połączona z ustawicznym kształceniem się w zakresie kompetencji cyfrowych pozwoli na racjonalne i satysfakcjonujące użytkownika korzystanie z zasobów internetowych.

 

 

Spis treści

 

Wstęp

Rozdział 1. Internet i jego użytkownicy

1.1. Narodziny sieci komputerowej

1.2. Rozrost sieci

1.3. Komercja

1.4. Internet w Polsce

1.5. Web 2.0 i zagrożenia

Rozdział 2. Niebezpieczeństwa Internetu a kompetencje cyfrowe

2.1. Wybrane zagrożenia korzystania z sieci

2.1.1. Bańka filtrująca

2.1.2. Błąd konfirmacji

2.1.3. Przeładowanie informacją (information overload)

2.2. Kompetencje cyfrowe

2.2.1. Przetwarzanie informacji

2.2.2. Komunikacja

2.2.3. Tworzenie treści

2.2.4. Rozwiązywanie problemów

2.2.5. Bezpieczeństwo

Rozdział 3. Świadomość użytkowników Internetu w zakresie

występowania zjawisk bańki filtrującej oraz błędu konfirmacji – założenia metodologiczne autorskich badań ankietowych

3.1. Problematyka badawcza i struktura kwestionariusza ankietowego

3.2. Charakterystyka grupy badawczej

3.3. Problem reprezentatywności danych pochodzących z ankiet i ich weryfikacja

3.4. Narzędzia badawcze

Rozdział 4. Świadomość użytkowników Internetu w zakresie

występowania zjawisk bańki filtrującej oraz błędu konfirmacji – wyniki autorskich badań ankietowych

4.1. Charakterystyka grupy badawczej i wyniki badań

4.1.1. Frekwencja

4.1.2. Dane demograficzne

4.1.3. Samoocena według Europejskich

Ram Kompetencji Cyfrowych

4.1.4. Samoocena kompetencji a zachowania

respondentów

4.1.5. Rozpoznawalność zjawiska bańki filtrującej

4.1.6 Wpływ błędu konfirmacji

4.2. Podsumowanie wyników badań

Zakończenie

Bibliografia

Spis ilustracji

Tagi: