Zamknij

Produkt został dodany do koszyka

E-mail:sprzedaz@sbp.pl

Telefon:22 608-28-26

Adres:Al. Niepodległości 213, 02-086 Warszawa

Pobierz ofertę wydawniczą
Big Data w humanistyce i naukach społecznychcena 35,00 zł

Redaktor: Aneta Firlej-Buzon
Seria: NAUKA - DYDAKTYKA - PRAKTYKA
ISBN: 978-83-65741-56-1
Format: B5
Liczba stron: 200
Waga: 0.45 kg



Opis:

„Licz to, co policzalne, mierz to, co mierzalne, a to, co niemierzalne, uczyń mierzalnym” – przypisywana Galileuszowi sentencja wyróżniająca marzenia metodach badawczych umożliwiających  precyzyjne mierzenie rzeczywistości, inspirowała przez stulecia przedstawicieli świata nauki. Rozwijane i ulepszane instrumentarium metodologiczne zmieniało stopniowo oblicze nauk przyrodniczych i ścisłych, obecnie zaś przeobraża humanistykę oraz nauki społeczne. Monografia Big data w humanistyce i naukach społecznych, to pierwsza książka ukazująca zainteresowanie problematyką big data przedstawicieli tytułowych dyscyplin. Poszczególne teksty prezentują zarówno rozważania teoretyczne, jak i zagadnienia będące wynikiem praktycznych doświadczeń w zakresie przetwarzania zasobów danych o dużej objętości i złożoności.

Spis treści

Słowo wstępne

 

BIG DATA W HUMANISTYCE I NAUKACH SPOŁECZNYCH – TEORIA

 

Zbigniew Osiński

Big data w praktyce badawczej humanistów – problemy metodyczne

 

Katarzyna Materska

Odpowiedzi Nauk Społecznych na big data

 

Marek Nahotko

Organizacja informacji w środowisku big data

 

BIG DATA W HUMANISTYCE I NAUKACH SPOŁECZNYCH – PRAKTYKA

 

Andrzej Radomski

Analiza korpusów tekstualnych w humanistyce czyli kształtowanie się nowego paradygmatu badań (na wybranych przykładach)

 

Piotr Malak, Artur Ogurek

Próba zastosowania metod big data w badaniach języka prawniczego

 

Adam Pawłowski, Elżbieta Herden

Przetwarzanie bibliografii metodami big data – nowe możliwości czy stare ograniczenia?

 

BIG DATA W HUMANISTYCE I NAUKACH SPOŁECZNYCH – PREKURSORZY

 

Aneta Firlej-Buzon

Wizjoner informacji naukowej w świecie danych – Eugene Garfield (1925-2017)

 

Bożena Koredczuk

Maria Czarnowska i statystyka druków w Polsce – początki big data w działalności wydawniczej?

 

BIG DATA W HUMANISTYCE I NAUKACH SPOŁECZNYCH – KONTEKSTY

 

Małgorzata Baka

Potencjał wykorzystywania muzealnych zasobów cyfrowych w badaniu dziedzictwa kulturowego – kilka refleksji

 

Anna Łach

„Roczniki Biblioteczne” w świetle badań korpusowych – analiza cytowań i frekwencji toponimów (wstępne ustalenia)

Tagi: