W dniach 23-24 września 2025 r. Biblioteka Główna AGH zaprasza do Krakowa wszystkich zainteresowanych tematyką social mediów, marketingu i komunikacji w bibliotekach. Chcemy promować wizerunek bibliotek jako miejsc kultury, które są nowoczesne i przyjazne.
Tematyka konferencji
Cele Konferencji to:
- przegląd metod badań i działań w zakresie promocji bibliotek i czytelnictwa;
- zdiagnozowanie wizerunku bibliotek w opiniach czytelników i w social mediach;
- dyskusja na temat strategii i narzędzi promocji bibliotek;
- wspieranie cyfryzacji i nowych technologii;
- aktywne budowanie trwałych relacji z lokalnymi społecznościami, środowiskiem naukowym i partnerami komercyjnymi.
Konferencja zgromadzi ekspertów, bibliotekarzy, specjalistów ds. komunikacji i marketingu, tworząc unikalną okazję do wymiany wiedzy i doświadczeń. W trakcie dwudniowego spotkania zamierzamy poruszyć następujące zagadnienia:
- nowe trendy i narzędzia komunikacyjne – wyzwania dla bibliotek;
- bibliotekarz – manager kultury, data steward czy influencer;
- treści biblioteczne a bookmedia;
- biblioteka jako miejsce “trzecie” i jako wirtualna społeczność;
- AI w komunikacji;
- ewolucja potrzeb czytelników w dobie social mediów;
- strategie docierania do nowych czytelników / obserwujących biblioteki;
- dialog z użytkownikami bibliotek – przykłady realizowanych projektów;
- marketing wewnętrzny bibliotek.
Szczegóły organizacyjne
Rejestracja rozpoczyna się 7 kwietnia na wydarzenie trwa do 20 sierpnia 2025 r. Obowiązuje limit miejsc, dlatego zachęcamy więc wszystkich zainteresowanych do wcześniejszego zapisu.
Szczegółowy program konferencji i inne przydatne informacje znajdują się na oficjalnej stronie wydarzenia: bg.agh.edu.pl/konferencja-2025.
Nie przegapcie szansy, aby poznać najnowsze trendy, nawiązać współpracę, a przede wszystkim dać się zainspirować do działania.
SBP jako patron medialny wydarzenia serdecznie zaprasza wszystkich zainteresowanych do udziału w konferencji.
Wydarzenie objęte patronatem medialnym SBP